Oferta pomocy zdalnej.
Klasyczny przypadek rozwiązywania problemu:
- Użytkownik dzwoni do administratora lub HelpDesku z problemem
- Jeśli problemu nie udaje się rozwiązać za pomocą zwykłej rozmowy administrator prosi użytkownika o wygenerowanie pliku pomocy zdalnej.
- Użytkownik generuje i wysyła plik pomocy
- Administrator odbiera zaproszenie
- Wspólnie naprawiają problem
- Jeśli problem uda się rozwiązać administrator rozłącza się i wraca do swoich obowiązków
Przypadek rozwiązywania problemu poprzez oferowanie pomocy zdalnej:
- Użytkownik dzwoni do administratora lub HelpDesku z problemem
- Jeśli problemu nie udaje się rozwiązać za pomocą zwykłej rozmowy administrator wysyła ofert pomocy do użytkownika ( wymagana nazwa komputer i login użytkownika)
- Użytkownik przyjmuje ofertę pomocy
- Wspólnie naprawiają problem
- Jeśli problem uda się rozwiązać administrator rozłącza się i wraca do swoich obowiązków
Niby druga metoda jest krótsza o jedne podpunkt, jednak kto korzystał z pomocy zdalnej ten wie, że punkt trzeci z pierwszej sytuacji wcale nie jest taki prosty w realizacji:)
Konfiguracja.
Jeśli chodzi o stacje klienckie to konfiguracja odbywa się poprzez utworzenie odpowiedniej polityki, która zostanie na nie nadana. W skrócie:
- Włączamy pomoc zdalną
- Deklarujemy użytkowników, którzy takiej pomocy mogą udzielić
Na sam koniec na pulpicie swojego komputera tworzymy sobie skrót, który odwołuje się do linku podanego poniżej. Za pomocą tego skrótu będziemy oferowali pomoc zdalną.
%windir%\explorer.exe "hcp://CN=Microsoft%20Corporation,L=Redmond,S=Washington,C=US/Remote%20Assistance/Escalation/Unsolicited/Unsolicitedrcui.htm"
Edit: Link przydatny w systemach Windows XP i 2003
Wywołanie
Po odświeżeniu zasad na stacjach końcowych możemy zapomnieć o problemie generowania zaproszeń pomocy zdalnej. Podczas rozwiązywania kolejnego problemu po prostu:
- Klikamy w skrót, który sobie utworzyliśmy na pulpicie
- Następnie w nowym oknie wpisujemy adres lub nazwę komputera z którym chcemy się połączyć. Jeśli korzystamy z programu BGinfo to użytkownik ma nazwę swojego komputera wypisaną na pulpicie.
- Po wpisaniu nazwy klikamy połącz
- Jeśli połączenie się udało wybieramy użytkownika, który ma problem. i klikamy dołącz
- Telefonicznie prosimy o zatwierdzenie naszej oferty
- Pomagamy rozwiązać problem