Dystrybucja kilku wersji pakietów Office na jeden sprzęt.
Jak to zwykle bywa w wakacje nadchodzi taki czas kiedy trzeba uaktualnić oprogramowanie. W wielu przypadkach operacja jest dość prosta:
- ponowna instalacja
- uaktualnienie
Czasem jednak poza uaktualnieniem oprogramowania wymagane jest utrzymanie starszej wersji aplikacji. W przypadku Office jest to jak najbardziej możliwe. Według MS wystarczy postępować zgodnie z KB928091. Dziś przekonałem się, że w tym dokumencie brakuje opisu sytuacji, w której:
- chcemy zachować Office 2003
- chcemy zainstalować Office 2007 Std
- chcemy doinstalować Access 2007
Jeśli robimy to ręcznie to nie mam problemu; podczas instalacji Office 2007 i Access 2007 mamy pytanie czy nadpisać starsza wersje, doinstalować nowsza, nadpisać tylko wybrane. Jednak jeśli wykorzystujemy do dystrybucji SCCM lub GPO to musimy pamiętać by:
- Podczas tworzenia pliku MSP zaznaczyć co chcemy nadpisać a czego nie,
- podczas instalacji zachować odpowiednia kolejność (Office 2k3, 2k7, Access 2k7).
Jeśli wrzucimy instalacje (np. Task sequence w SCCM ) w kolejności Office 2k3, Access 2k7, Office 2k7 to:
- instalator Access 2007 pozostawi nam na dysku Access 2003 i pozostałe komponenty Office 2003
- instalator Office 2007 usunie nam z dysku World, PowerPointa, Excela 2k3 a Access 2003 pozostawi bez zmian.
Według MS dzieje się tak, ponieważ instalator pakietu Office sprawdza co ma pozostawić tylko w przypadku pierwszej instalacji. Co ciekawe podczas instalacji w odwrotnej kolejności instalator mimo wszystko sprawdza co usunąć a co zostawić.